Geoblog.pl    angel    Podróże    Que hora es?    Pisac

Pisac

Peru
Peru, Pisac

Kurde, na telefonie to się nie da pisać. Napisałem już prawie doktorat i wszystko mi się skasowało. Dziś pojechaliśmy do Pisac. W drodze do miasta się działem obok takiego gościa, który okazał się przewodnikiem i po opowiadał mi parę ciekawych rzeczy o Peru i o kolonizatorach. W mieście trafiliśmy na targ. Można było napić się soku ze sfermentowanych truskawek posypanych chyba cynamonem. Sam sok był taki sobie, ale sposób nalewania był świetny. Aby naczerpnąć życiodajnego trunku Pani nalewająca zanurzała w soku całą swoją dłoń. Może dlatego wydawało mi się że owoce były sfermentowane. :) Do Pisac pojechaliśmy dlatego, że znajdują się tam ruiny dawnego miasta Inków. Robią wrażenie. Wzieliśmy taksówkę żeby wjechać na górę ale że nie było miejsca to na ochotnika jechałem w bagażniku. Cały dzień łaziliśmy po ruinach. Widoki były niesamowite.

Małgorzata
Małgorzata - 2016-10-31 10:10
Hej, co tam bagażnik, nie zna życia, kto nie jechał w 9 osób maluchem. Na szczęście byłam kierowcą:-) Pod szczyty gór ukraińskich podjeżdżaliśmy gruzawikami, a trzęsło tak, że kolegę wyrzuciło z paki, mimo, że trzymał się zamocowanych łańcuchów. Wracaliśmy też kilka razy z sylwestra śmieciarką:-) Warto tworzyć fajną historię swojego życia:-), trzeba mieć jaja! Pozdrawiam.

tylko nie stłucz!
tylko nie stłucz! - 2016-11-01 09:19
No tych dwoje to akurat z takimi jajami, że nie wiem które z nich ma większe :P
A Angel ma na drugie Przypał i tak już zostanie do późnej starości i o jeden dzień dłużej :P

Małgorzata
Małgorzata - 2016-11-01 20:11
Hej, no miód na moje serce:-), znakiem tego będę miała jajną starość przy takich dzieciach. Jeszcze tylko fajne wnuki z jajami i śpię spokojnie:-) Pozdrawiam.

Bogdan z drzewa
Bogdan z drzewa - 2016-11-02 13:36
Widocznie Twój telefon stwierdził, że o Pisac nie warto pisać. Noo, ciekawe, jakie podejście mają południowoamerykańczycy do konkwistadorów - i co za tym idzie Hiszpanów. Mam nadzieję, że opowiesz po powrocie.

Angel
Angel - 2016-11-02 14:51
Nasz znajomy z Limi mówił nam, że dalej istnieje takie przekonanie na wsi że jak przyjedzie jakiś Hiszpan to uważają go za złodzieja i pytają się go czy przyjechał znowu kraść. Ale to jest tylko stereotyp taki sam jak o Polakach i Niemcach w tych czasach. Jak jechaliśmy do Pisać to rozmawiałem z licencjonowanym przewodnikiem i nie chciał mówić jaki jest obecnie stosunek do Hiszpanów, ale mówił że Hiszpanie do Ameryki przywieźli literaturę, architekturę, pismo, religię, szczury, oraz różne choroby przez które 75% populacji wymarło.